MTW
2006.04.05. 06:43
:-DD
MEDIEVAL TOTAL WAR (MTW)
A Medieval: Total War színhelye a középkori Európa, ahol tizenkét nemzet történelmét követhetjük nyomon mintegy négy évszázadon keresztül. A népek közt a középkori Európa nagy nemzeteit és országait, Angliát, Franciaországot, vagy Bizáncot találjuk.
A középkori hadviselés fontos elemét képezték a hatalmas, stratégiailag fontos pontokra épített kastélyok. A Shogunban az ostromok és az erődök védelme nem kapott sok szerepet, a Medieval: Total Warban azonban más a helyzet. Nem meglepő, hogy a Creative fejlesztői nagy hangsúlyt helyeztek e témára, hisz az ostromok nélkül a középkor háborúit bemutató játék elvesztette volna a talajt a lába alól.
Miután a Medieval: Total War egy négy évszázados időszakot ölel fel, a technológiai fejlődés is nagyobb szerepet kapott. Ennek következtében jóval több egységfajtával találkozunk a játékban, melyek szerepkörüket tekintve jobban elkülönülnek egymástól, mint a Shogun néhány unitja. Ezen felül az új, háromdimenziós grafikus motornak hála, ezen egységekből jóval többet vethetünk be a csatákban, mint a japán hadszíntereken. A motor a játék megjelenítésének is jót tett - egyrészt valamennyi egység igen részletesen kidolgozott, és élethűen animált, másrészt a középkori csataterek elemei is változatosabbak és részletesebbek a Shogunban megismerteknél.
Egy stratégiai játéknak manapság szinte elengedhetetlen kelléke a szerepjátékok világából kölcsönzött karakterfejlesztés. Ezzel a Creative alkotói is egyetérthetnek, lévén a Medievalba is bekerült ezen elem. A győztes csaták után olyan neves hadvezérek képességei emelkednek, mint Oroszlánszívű Richárd, Barbarossa Frigyes, vagy Kubilai kán.
Ugyan a Shogun nem volt túl könnyű játék, de az ellenfelek taktikája mind a taktikai lépések, mind a hadszíntéren megválasztott döntések területén meglehetősen kiszámítható volt - jobban meggyűlt az ember baja a tereppel, mint az ellenséggel. Az új grafikus engine mellet a mesterséges intelligencia is "szintet lépett", úgyhogy alaposan kössük fel az alsóneműt, mielőtt belekezdünk a játékba.
Sok esetben egy játék második része amolyan újra lenyúzott bőrnek tűnik, és nem arat akkora sikert, mint az előd. A Medieval: Total War esetében alighanem más lesz a helyzet, mivel a középkori Európa jóval több változatosságot kínál a játékosoknak, mint a Shogunban bemutatott Japán.
|